REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

www.alpakipluszaki.pl

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  • Sklep www.alpakipluszaki.pl działa na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.

  • Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania umów sprzedaży produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.alpakipluszaki.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.

  • Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z usług elektronicznych sklepu www.alpakipluszaki.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego regulaminu.

  • W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy:

    ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,

    ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,

    ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,

    ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

 

§ 2

DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

  • FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.alpakipluszaki.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.

  • KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł umowę sprzedaży ze sprzedawcą.

  • KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

  • PRZEDSIĘBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

  • PRODUKT – dostępna w sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem umowy sprzedaży między klientem a sprzedawcą.

  • REGULAMIN - niniejszy regulamin sklepu.

  • SKLEP - Sklep internetowy usługodawcy działający pod adresem www.alpakipluszaki.pl.

  • SPRZEDAWCAUSŁUGODAWCA – Gol-invest

  • UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży produktu zawarta między klientem, a sprzedawcą za pośrednictwem sklepu.

  • ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli klienta stanowiące ofertę zawarcia umowy sprzedaży produktu ze sprzedawcą.

  • CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą klient jest obowiązany zapłacić sprzedawcy za produkt.

§ 3

INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA

  • Sklep www.alpakipluszaki.pl prowadzi sprzedaż produktów za pośrednictwem sieci Internet.

  • Produkty oferowane w sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.

  • Informacje znajdujące się na stronach internetowych sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając zamówienie, składa ofertę kupna określonego produktu na warunkach podanych w jego opisie.

  • Cena produktu uwidoczniona na stronie internetowej sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena nie zawiera kosztów dostawy.

  • Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą formularza zamówień (Sklep www.alpakipluszaki.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.

  • Warunkiem złożenia zamówienia w sklepie przez klienta jest zapoznanie się z regulaminem. Złożenie zamówienia jest jednoznaczne z akceptacją postanowień regulaminu.

 

§ 4

ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

  • Do zawarcia umowy sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez klienta zamówienia udostępnionym przez sprzedawcę sposobem, zgodnie z § 3 pkt 5 oraz 6 regulaminu.

  • Po złożeniu zamówienia sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.

  • Potwierdzenie przyjęcia zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie klienta jego zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.

  • Potwierdzenie otrzymania zamówienia zawiera:

    potwierdzenie wszystkich istotnych elementów zamówienia,

    formularz odstąpienia od umowy,

    niniejszy regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.

  • Z chwilą otrzymania przez klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta umowa sprzedaży między klientem, a sprzedawcą.

  • Każda umowa sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu.

§ 5

SPOSOBY PŁATNOŚCI

  • Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:

    płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy sprzedawcy,

    W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 45 2490 0005 0000 4000 1348 6790 (Alior Bank) W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”

  • Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu umowy sprzedaży w terminie 3 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej.

  • Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.

§ 6

KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU

  • Koszty dostawy produktu, które pokrywa klient, są ustalane w trakcie procesu składania zamówienia.

  • Na termin dostawy produktu składa się czas kompletowania produktu oraz czas dostawy produktu przez przewoźnika:

    czas kompletowania produktów wynosi 3 dni roboczych,

    dostawa produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. 2 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).

  • Zakupione w sklepie produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Polski za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej.

§ 7

REKLAMACJA PRODUKTU

  • Reklamacja z tytułu braku zgodności produktu z umową.

    Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego konsumentem z tytułu braku zgodności produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,

    podstawa i zakres odpowiedzialności sprzedawcy wobec klienta będącego przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi są określone w ustawie kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,

    Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec klienta będącego konsumentem za brak zgodności produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności produktu określony przez sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy,

    zawiadomienia o braku zgodności produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: alpakipluszaki@gmail.com lub pisemnie na adres: Goluch Rafał Przy Agorze 10 m 33 01-960 Warszawa

    w powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez sprzedawcę,

    dla oceny nieprawidłowości i niezgodności produktu z umową, konsument ma obowiązek udostępnić produkt sprzedawcy, a sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt,

    sprzedawca ustosunkuje się do żądania klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji,

    w przypadku reklamacji klienta będącego konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem,

    w związku z uzasadnioną reklamacją klienta będącego konsumentem sprzedawca odpowiednio:

  • pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia produktu do klienta,

  • obniża cenę produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca konsumentowi wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny od konsumenta,

  • w przypadku odstąpienia od umowy przez konsumenta – sprzedawca zwraca mu cenę produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, konsument zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do sprzedawcy na koszt sprzedawcy,

  • odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.

 

§ 8

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  • Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, klient będący jednocześnie konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.

  • W razie odstąpienia od umowy, umowa sprzedaży jest uważana za niezawartą, a konsument ma obowiązek zwrócić produkt sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że sprzedawca zaproponował, że sam odbierze produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem.

  • W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży należy dokonać zwrotu produktu na adres: Goluch Rafał ul. Przy Agorze 10 m 33  01-960 Warszawa

  • Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu, chyba że sprzedawca nie poinformował konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz nie udostępnił mu wzoru formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktów konsument powinien obchodzić się z produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.

  • Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, sprzedawca dokona zwrotu wartości produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży.

  • Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sklep, sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu mu, poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

  • Jeżeli sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze produkt od konsumenta może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

  • Konsument odstępujący od umowy sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponosi jedynie koszty odesłania produktu do sprzedawcy.

  • Termin czternastodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się dla umowy, w wykonaniu której sprzedawca wydaje produkt będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności - od dnia, w którym konsument (lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie.

  • Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku umowy sprzedaży m.in., w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

  • Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży przysługuje zarówno sprzedawcy, jak i klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.

 

§ 9

RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  • Usługodawca umożliwia za pośrednictwem sklepu korzystanie z usługi elektronicznej jaką jest zawieranie umów sprzedaży produktu.

  • Świadczenie usługi elektronicznej na rzecz usługobiorców w sklepie odbywa się na warunkach określonych w regulaminie.

  • Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.

 

§ 10

WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  • Świadczenie usługi elektronicznej określonej w § 9 pkt 1 regulaminu przez usługodawcę jest nieodpłatne.

  • Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia zamówienia w sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.

  • Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:

    komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,

    dostęp do poczty elektronicznej,

    przeglądarka internetowa,

    włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.

  • Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.

  • Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.

  • Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

 

§ 11

REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  • Reklamacje związane ze świadczeniem usługi elektronicznej za pośrednictwem sklepu usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: alpakipluszaki@gmail.com

  • W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez usługodawcę.

  • Rozpatrzenie reklamacji przez usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.

  • Odpowiedź usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez usługobiorcę sposób

§ 12

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  • Umowy zawierane poprzez sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.

  • W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.

  • Wszelkie spory wynikłe z umów sprzedaży między sklepem, a konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.

  • Ewentualne spory powstałe pomiędzy usługodawcą, a usługobiorcą (klientem) będącym jednocześnie konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.

  • Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.

ALPAKI  PLUSZAKI

+48 724 859 640          alpakipluszaki@gmail.com

Alpaki Pluszaki

Strona www stworzona w kreatorze WebWave.